lørdag 21. mai 2016

Trenger tips og inspirasjon

 
Våknet til herlig sol i dag.
SÅ deilig ;-)
 
 
En perfekt dag å holde på ute i.
 
 
 
Vi har en ganske stor hage som dessverre ser rimelig kjedelig og tam ut.
Det er ikke gjort noe der, så det er litt av en prosjekt vi har foran oss.
Er veldig usikker på hva vi skal gjøre -
da jeg ikke har spesielt "grønne fingre" ;-)
 
 

 
Tips og råd til planter, blomster og trær som er lette å holde orden på -
tas i mot med stor takk ;-)
 
Det samme gjelder tips til sider med god hageinspirasjon ;-)
Gjerne hager som er litt robuste og "ville" ;-)
 

 
Håper været er fint på din kant også ;-)
 
Ønsker deg en fantastisk fin lørdag ;-)
 
Og...følg meg gjerne på Instagram;
sommerhusetibakken
 

5 kommentarer:

  1. Det er ikke lett å planlegge hvordan lage en fin hage, det er mye som skal stemme. Det er nok veldig lurt å få hjelp av noen som kan dette. Vi har også en hage som trenger hjelp, men vi skal drenere så hagen må vente til dette er gjort. Etter det må jeg få litt hjelp og gode råd selv. Lykke til og ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Syrener är jättefint och dom sköter sig
    själva, kort blomning dock.
    Löjtnantshjärtan, rosor och lavendel är
    också fina ihop.
    Fin helg och kramar/AM

    SvarSlett
  3. Hei, så koselig å titte innom deg igjen :-)
    Jeg har gjort meg noen erfaringer og blitt veldig etterpåklok, så mine tips er:
    1. Planlegg og lag et design for hagen. Gjør noen prosjekter hvert år.
    Hyr inn en hagedesigner, det kan være verd de kronene :-)
    2. Lær selv, bruk hagebøker og slå opp, da lærer man masse. Ta hensyn til jordsmonn og sol/skygge. Anbefaler Hvilken plante hvor av Jane Schul.
    3. Stauder. Gå på planteloppemarked via Hagelaget.
    4. Bruk Pinterest for inspirasjon!!
    5. Mange fine og gode hageblogger ogspå. Se på Hageblogger.no, der ligger det linker til mange :-)
    6. I år (slutten av juni) arrangerer Hagelaget 1000 Åpne hager. Dra på hagesafari og bli inspirert :-)
    Masse lykke til, hage er gøy!

    SvarSlett
  4. Fant denne blogposten, syntes den var veldig god. Hun har en nydelig hage :-) http://ninasgaleverden.blogspot.no/2016/05/a-planlegge-en-hage.html

    SvarSlett
  5. Så fine bilder hos deg! Bøtter og spann kan brukes til alt! Jeg plukker med meg alt jeg finner fra loppemarkeder etc!

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar så jeg vet at du har tittet innom ;-)
Hvis du ikke har blogg - kan du velge "anonym".