søndag 23. november 2014

Oppussing på gang - trenger hjelp ;-)

 
Vi skal pusse opp og bygge ut ;-)
Det skal bli kjempespennende,
men...også litt skummelt.
Det er så utrolig mange valg som må tas -
og de valgene man tar
skal være riktige -
og vare lenge...
 
 
Dette gulvet for eksempel.
Jeg synes det er kjempefint, gammelt og sjarmerende.
Jeg skulle gjerne beholdt det -
og eventuelt malt det hvitt -
men...vi skal legge varmekabler,
så det gamle gulvet kommer til å bli byttet ut
med parkett eller laminat...
Jaaa! Jeg vet ;-(
 

 
Og dette skapet...?
Er veldig usikker på det.
Skal jeg selge det...
...eller beholde det...
Og...kommer jeg til å angre på
det ene eller det andre?
Hmmm!
 

 
Stua skal bygges ut -
så den blir nesten dobbelt så stor.
Veggen der vinduene er,
skal fjernes -
så da blir denne stua, spisestue -
og den nye stua, "stue".
 
 
 
Men...trenger vi egentlig større plass?
Er det kanskje bra nok som det er?
Lite og intimt...
Burde vi ha brukt pengene på noe annet?
Og...skal stuebordet selges?
Eller beholdes?
 
Tankene går i spinn.
 

 
Har lenge (les: i mange år) ønsket
å bygge ut og gjøre en oppgradering,
så...det blir sikkert bra.
Men...fikk plutselig litt kalde føtter ;-)


 
Jeg ønsker et hvitt gulv -
og det hadde jo vært perfekt å male dette,
men...siden dette gulvet skal byttes ut,
går jo ikke det.
Så...sliter litt med å finne fine laminat eller parkettgulv.
Trenger hjelp, tips og råd fra dere ;-)
Vet dere om noen fine hvite laminat eller parkettgulv?
 
Jeg har sett på et på Ikea,
men er usikker...
 
Så mange valg!
 

 
Vi har et bittelite kjøkken -
og jeg skulle gjerne ha pusset opp det også,
men....pengene strekker ikke til,
så det får vente litt.
Men...her skal gulvet males ;-)
 

 
Gangen er også veldig liten.
Her skal gulvene byttes ut,
brystning rives og
veggene paneleres.
 

 
Så...her kommer det til å bli forandringer
etter hvert.
 
Gøy...men også veldig spennende ;-)
 
Flere som har det sånn?
 
Ønsker dere en super dag!

5 kommentarer:

  1. danke für die tollen bilder und inspirationen!!! einen schönen sonntag wünscht angie

    SvarSlett
  2. Så spennende, men skjønner at det også er bittelitt skummelt; -) Angå gulv finnes det mange fine i grått, noen med drivved patina. Skapet var veldig fint, du får sende meg en melding hvis du skal selge:-))) Mange fine møbler du har, lykke til med valgene om hva du vil ta med videre. Ha en fin søndag :-) Klem, Berit

    SvarSlett
  3. Heisann. Så spennende. Vi bygger hus, og jeg skal love deg at det er utrolig mange valg å ta.. Det er jo så mye å velge mellom. Når du nevner parkett kontra laminat, så er det kommet mye nytt på laminatsiden.. Vi valgte parkett, men en stund vurderte vi Alloc (tror jeg det het)... Det er naturtro og ikke minst slitesterkt.
    Vi har også funnet ut at det meste kan leveres ferdigmalt. Til og med vanlig panel kan en få i akkurat den fargen en sjøl ønsker.. Det tar bare litt lengre tid å vente på det.
    Uansett. Kos deg med oppussingen.

    SvarSlett
  4. Dette blir spennende. Morsomt med noe nytt.
    Selv om det er både slitsomt og stressende mens det står på.
    Men resultatet blir helt sikkert perfekt.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  5. Spännande, och vilka fina bilder du visar!
    Fin vecka till dej
    Kram Kathrine

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar så jeg vet at du har tittet innom ;-)
Hvis du ikke har blogg - kan du velge "anonym".