onsdag 25. juni 2014

Utedoen er "åpnet" ;-)

 
Ja, nå er utedoen
vasket og klargjort for sommeren ;-)
 
 
Ikke at vi bruker den så mye,
da vi har et herlig nytt bad inne...
 
 
 
 
...men....den er kjekk å ha når man holder på ute -
og man ikke har lyst til å ta av seg på beina ;-)
 
 
 
Sommerferien nærmer seg med raske skritt,
og det er sikkert mange som skal på hytta -
og...noen av hyttene har kanskje utedo?
Det er ikke alltid så fristende å bruke disse utedoene,
men hvis man maler og pynter litt -
så blir det straks litt "triveligere".
 
 
 
Jeg synes utedoen vår så helt grei ut før oppussingen, også...
 
 
 
 
...men den ble litt mer "delikat" etter et par malingsstrøk.
 
 
 
Sommerhushagen vår er full av lupiner på denne tiden.
De er bare så utrolig fine ute -
og minst like vakre som pynt inne.
 
 
 
En gammel øse blir brukt som "lysestake".
Veldig kjekt med duftlys ;-)
 
 
 
Praktiske og fine hagestøvler fra Rusta.
 
 
 
En gammel potte blir brukt til å oppbevare
doruller.
 
 
 
Egenprodusert pynt ;-)
 
Stjernen er laget av seks bjørkepinner og litt ståltråd.
 
 
 
 
Godt lesestoff er et "must" på utedoen -
og Lev Landlig er et av favorittbladene.
Sååå mye fint å se på der.
Herlige bilder og masse god inspirasjon å hente.
Jeg kan lese det om og om og om igjen ;-)
 
 
 
 
 
Vel...da var utedoen "Sommeråpen" ;-)
 
Ønsker deg en herlig sommerkveld
på hytte og i hus -
med eller uten utedo ;-)
 
Nyt disse skjønne, lange, lyse
kveldene ;-)


9 kommentarer:

  1. Jeg hater å gå på utedo, men denne var innbydende :)
    Lekre farger og koselig pyntet.
    Kos deg på hytta

    SvarSlett
  2. Så fint du fixat i utetoan, fräscht och vackert :)
    Ha en god fortsättning på veckan!
    kram Tini

    SvarSlett
  3. For en utrolig hyggelig utedo, dette må være den mest delikate jeg har sett. Jeg tror jeg bare hadde brukt denne om den var min. Men så er nok jeg en av de få som liker utedoer. Vi har utedo på vår hytte, men langt fra så koselig som denne :)
    Ønsker deg en fin kveld!
    Anette

    SvarSlett
  4. Nå har jeg kosa meg og sett på mange fine bilder med mye sommer i. Så fin utedo, ja, der må man jo bli sittende lenge og bare se på alt det fine som er der inne. Så på innlegget fra uteplassen deres. Så flott og delikat. Virkelig fint satt sammen og ordnet. Fint med de to hyllene du har på veggen der. Lekkert. :)

    SvarSlett
  5. Utedoer kan være sjarmerende - og det er din til i bøtter og spann :)
    Vi har bare utedo på vår hytte, og det fungerer det. Må bare lage det litt koselig :)

    SvarSlett
  6. Så koselig utedo.
    Det er en egen sjarm å sitte på en sånn og filosofere over
    store og små ting. Her kan man la humla suse...
    Sommerhilsen fra Marit

    SvarSlett
  7. Dette må være verdens koseligste utedo!

    SvarSlett
  8. Precis ett sånt utedass har vi vid stugan,
    jag har målat vitt som du. Ska ta med några
    fönsterluckor, det var en fin idé. Utedass är
    toppen, inget vatten som fryser på vintern.
    Kramar/AM

    SvarSlett
  9. Sååå fin utedo!!! Jeg trodde min var fin jeg, men nå ble jeg inspirert!!! Så utrolig innbydende og fin!!! Gratulerer!! Supert du stakk innom meg slik at jeg fikk se dette!!! God dotur:)))) mvh Marianne

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar så jeg vet at du har tittet innom ;-)
Hvis du ikke har blogg - kan du velge "anonym".