torsdag 17. april 2014

Skulle så ønske...

 
Påskeegg på løvkvister.....


 
...skaper god påskestemning, synes jeg...
 
 

 
Bare så synd at jeg blir så fryktelig allergisk...
 

 
...når løvet spretter...
 
 
 
Jeg skulle så gjerne latt eggene henge
på herlige, smågrønne greiner,
men...på grunn av allergi må greinene dessverre ut -
og påskeeggene får plass i en gammel suppeterrin.
Men....funker ganske bra det også ;-)
 
Neste år tror jeg at jeg må få kjøpt meg litt
trollhassel -
for....den er vel allergivennlig, eller....?
 
Ønsker dere alle en riktig god påske -
med eller uten allergi ;-)
 

5 kommentarer:

  1. Låter kjent det der. Kan ikke ha kvister inne jeg heller.
    Lei meg for det for det er så fint. Tror nok trollhassel er tingen.
    Har tenkt på det jeg også, Det fine er jo at man kan pynte hasselen
    med forskjellig pynt gjennom hele året.
    Påskeklem fra Marit

    SvarSlett
  2. Ja noe skal man jo plages med ;)
    Finnes det ikke noe kunstig du kan bruke da…trassig det der å ikke tåle noe,når man har så lyst å pynte litt!!!!
    Er selv allergisk mot et eller annet om vå´ren,eksem etc blusser opp,men de har ikke funnet ut noe enda men tar i alle tilfelle allergitabletter (som ikke hjelper så mye).
    Vi får vel trøste oss med at det kunne vært verre ting - men det er trassig nok det er sikkert og visst.Håper du har funnet medisin som hjelper deg slik du kan leve godt i verste pollensesongen også!!
    G
    Fortsatt GOd PÅske!
    Toveklem)

    SvarSlett
  3. Åhhhh så fint du fixat i riset!
    Hoppas du får en riktigt Glad Påsk
    Kramar Kathrine

    SvarSlett
  4. Fint, ja, men Vrihassel har også pollen nå, så du må bruke tørrpinner av dei også, har ein slik i hagen her, Det heter ikkje trollhassel forresten , Det kan forveksles med ei anna plante, men de blir jo brukt ser eg, husker min gamle lærer på gartnerskolen likte det dårlig, (Er gartner).

    Du kan jo bruke tørrpinner av hva som helst,

    God påske, Klem,

    SvarSlett
  5. Så utrolig trist at du er så allergisk, men må bar si at jeg syntes de eggene dine var utrolig fine i den terrinen:)
    Og at de var blå var bare kjempe fint:)
    Ønsker deg fortsatt herlig påske, kos deg masse i nydelig vær
    Klem Merete

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar så jeg vet at du har tittet innom ;-)
Hvis du ikke har blogg - kan du velge "anonym".