lørdag 8. mars 2014

Vaskedag ;-)

 
Heldigvis så slipper jeg...

 

 
...å ta klesvasken på denne måten ;-)
 
 
 
Ja, selv i Halvardhuset har vi fått
vaskemaskin nå...
 
 
 
...så vaskebrettet står mest til pynt ;-)
 
 
 
 
Men...tørketrommel har vi ikke gått
til anskaffelse av i sommrhuset enda....
 
 
 
 
 
...så klesvasken henges som oftes ut
til tørk.
 
 
 
 
Nå ønsker jeg meg veldig et stort, hvitt og romantisk
tørkestativ i tre...
 
...til sommeren kanskje... ;-) ?
 
Ønsker deg en riktig god lørdag!
Nyt den!
 
Her skinner solen!
Jipp!
 
 

11 kommentarer:

  1. Sola skinner her også!!
    Vaskemaskin på hytta har vi ikke - ikke vann eller strøm heller:)
    Godt det er kort vei hjem ;)
    Nyt dagen!

    SvarSlett
  2. Under alla år på resande fot så handtvättade jag min tvätt. Det är jag verkligen glad att jag slipper idag i vardagen med barn och allt vad det innebär:) Tvättmaskin och diskmaskin är verkligen två av världens bästa uppfinningar!!;)

    Ha en superfin dag!

    Kram Johanna

    SvarSlett
  3. Jeg har og et par gamle og godt brukt brukte vaskebrett etter besteforeldre og oldeforeldre stående til pynt. Og tenker ofte på hvor mye jobb det må ha vært!
    Utrolig! Lurer på om vår vaskemaskin vil stå til pynt om en hundre års tid i våre etterkommeres hjem :-) ... Tviler!
    Riktig god lørdag til deg ;-))
    Trude C.

    SvarSlett
  4. Godt vi har vaskemaskin *ler*

    Koselig med de gamle tingene også da *smiler*

    Happy lørdag!
    klem

    SvarSlett
  5. Nei det er jammen godt vi slipper å vaske på denne måten. Da tror jeg jeg måtte sluttet å jobbe ;) Jeg ønsker meg også et sånn fint hvitt landlig klestørkestativ ute, så det må vel ordnes når vi har fått kommet oss på plass i nyehuset. Nyt helgen videre :) klem klem

    SvarSlett
  6. Tørketrommel var jeg også lenge uten.Men syntes det stod tørkestativ overalt,det blir jo en del klesvask med unger i skolealder.Men en dag fikk jeg nok,ny tørketrommel måtte jeg ha!Synes det er fantastisk deilig å hive inni,ta ut og brette en time etter.Men prøver å tørke naturell når det er muligheter for det - og tro det eller ei,jeg har allerede trøket to klesvasker ute på mitt tørkestativ i hagen!!!I Februar!!!Hvem hadde trodd det!!!!!
    Deilig følelse å både henge opp og plukke ned,fikk mitt stativ i fjor og jeg er vanvittig forelsket i det og nyter det både med og uten klær - synes det er som et smykke i hagen!!!!
    Herlige gamle vaskeremedier du viser,jeg har lignende selv og tenker mang en gang for meg selv at ting jammen var annerledes igamle dager.VI har det godt!
    Og akkurat i kveld er jeg glad for både strøm og varmepumper etc...ute er det ufyselig og det blåser og hagler,og det er godt å være inne og kose seg i et oppvarmet hus.
    Det er god nok grunn til å være fornøyd bare det!!! :)
    GOd helg!!!

    Toveklem.)

    SvarSlett
  7. Herlig med slike vaskebrett til pynt. Glad jeg slipper å vaske med slike, men skulle gjerne hatt et på vaskerommet, de er så fine :o) Tørketrommel hadde jeg ikke klart meg uten med fire unger, he, he. Ha en flott lørdagskveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  8. Sødt stilleben.... Har både vaskebræt, zink balje, tæppebanker og gamle
    betræk... måske skulle jeg lave noget lignede...
    God weekend

    Kram Susanne

    SvarSlett
  9. Härligt med en vaskedag, superfina bilder!
    Önskar dej en fin Söndag
    Kramar Kathrine

    SvarSlett
  10. De vaskebrettene er så fine, jeg har ett selv på pynt på badet;)
    Drømmer også om ett tørkestativ.....;);)
    Fine dagen til deg;)

    SvarSlett
  11. Elsker slike vaskebrett,en gang skal jeg få tak i et slikt :):)
    Nydelige bilder :) Skikkelig nostalgi ♥

    Klemmmmm
    Bente

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar så jeg vet at du har tittet innom ;-)
Hvis du ikke har blogg - kan du velge "anonym".