søndag 11. november 2012

Fat

Jeg er alltid på utkikk etter fat.
Helst sjarmerende, gamle, slitte fat.
De er ikke alltid så lette å finne,
men...innimellom er jeg heldig
og kommer over ett ;-)
 
 
 
 
Jeg kom blant annet over dette
herlige, store, tunge hvite fatet
på et loppis tidligere i høst.
Det er fra Alfred Meakin, England.
Noen som har hørt om det/ham?
 
 
 
 
Det passer fint i det gamle skapet
sammen med skjønne laken og putevar.
 
 
 
 
En liten Tujagrein og tre gamle smørkniver
gir litt farge til alt det hvite.
 
 
 
 
Jepp, jeg er veldig fornøyd med kjøpet mitt
...hi...hi....
 
Har du noen skatter du er
ekstra fornøyd med?
 
Ha en fantastisk fin søndag!
 

17 kommentarer:

  1. God morgen :)
    Fatet var bare utrolig sjarmerende og passet perfekt inn der:)
    Ja, gamle skatter er ikke like lett å få tak på, man må ha tålmodighet og lete lenge:)
    Men så dukker det opp sånne herligheter og da er vi fornøyde:)
    Har en del gamle skatter jeg er veldig fornøyd med ja:)
    Ønsker deg en herlig Søndag, selv om det er grått og trist ute:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Vackert fat du fyndat, passar så fint med soppskålen och de gamla lakanen :)
    Ha en fin söndag!
    kram Tini

    SvarSlett
  3. Vakkert min venn:))Å du jeg tror jeg har noe i nesten sammen ...men så liker jo vi mye av det samme også da:))))
    Ha en fin søndag,klem Vibeke

    SvarSlett
  4. Detver stas når man finner noe man blir så begeistret for, jeg har noen få slike skatter jeg også :) Ikke så lett å finne her jeg bor, men av og til dukker det opp en skatt ;)
    Ha en fin søndag!

    Klem

    SvarSlett
  5. Gamla stora vita fat är sällan man
    hittar, där gjorde du ett fynd. Vacker
    terrin har du också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvarSlett
  6. Elsker, ELSKER slike fat og generelt gamle hvite serviser:)
    Skjønner deg godt at du er så fornøyd:):)
    Tja noen funn jeg liker ekstra godt?:) det må vel være skjenken min det da;) den hører til gården, men den er gammel og har sjel;) AKURAT slik jeg liker det:)
    En riktig fin søndag videre til deg:)

    SvarSlett
  7. Så heldig du har vært! Kjempesøtt fat, likte speiselt den buede kanten rundt. Koselig å samle på og bruke gammelt porselen:-)

    SvarSlett
  8. Det var så nydelig!! Jeg har arvet noen sånne fat. Er såå glad i de.

    Ta en titt i bloggen min og ta utfordringen!

    Fortsatt god søndag!

    Klem fra Karen

    SvarSlett
  9. Vedig enig, disse fatene er nyyydelige. Jeg har flere, maken som ditt bare mindre. Har en skål også og er sååå redd for dem:)

    Vakre, rene og inspirerende bilder fra deg.
    Takk takk.

    Klem fra Anne.

    SvarSlett
  10. Nydelige fat!
    Jeg har et loppefunn som jeg fikk gratis fordi ingen ville ha den.... Er ei krydderhylle, som jeg maler og maler og som aldri blir ferdig... hihi

    Ha en herlig kveld!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  11. Så nydelige fat,du har så mange og flotte skatter:)
    Herligt å komme over flotte ting!
    Ein nydelig kveld til deg!
    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  12. SÅ HELDIGE DU ER FINNER SÅNNE HERLIGE SKATTER!
    Å SÅ ER DU SÅ FLINK Å FYNTE MED DI <3
    KLEM FRA ELI:)

    SvarSlett
  13. Kjempefint fat, og veldig fint i resten av skapet. Jeg kommer aldri over slikt på brukthandelen, så jeg setter min lit til de danske butikkene. Hittil har det gått bra ift frakt, ingenting er knust, men det er bare et tidsspørsmål slik pakkene blir håndtert på posten.

    Ha en fin mandag!

    SvarSlett
  14. Så nydelig fat du har funnet! Helt enig med deg, man får ikke nok av dem:-) Og vi er visst like besatt av det gamle, vi to:-)

    Gratulerer med så flotte gevinster! Kos deg.

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  15. Åh..ja...slike gamle fat er ikke lette å få tak i...men så utrolig nydelige!:)Jeg har også et par liknende fat,men mye mindre..dette va en fin størrelse!:)
    Og supperterriner...det er jo også så utrolig fint!!:)
    ønsker deg en kjempefin kveld:)
    God klem:)

    SvarSlett
  16. For et nydelig fat!!!
    Så god du er til å finne så mange flotte skatter på loppis:)
    Jeg liker og svææært godt å gå på loppis,men ikke alltid tiden strekker til;)
    Ha en finfin uke!
    Klem Caroline

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar så jeg vet at du har tittet innom ;-)
Hvis du ikke har blogg - kan du velge "anonym".