søndag 5. august 2012

Blårommet...

...har blitt hvitt ;-)


Jeg har lenge hatt planer om å pusse opp
et lite gjesterom vi har på "tunet" i Halvardhuset -
nemlig Blårommet.



Rommet hadde vannskade i taket,
teppe på gulvet
(som ikke luktet speisielt godt etter at det hadde ligget fuktig)
og en revnet strie på veggene.
Et skikkelig oppussingsprosjekt, med andre ord.
Og...det liker vi (les: jeg), jo ;-)
Jeg trodde det skulle ta laaang tid
før jeg fikk begynt med dette rommet -
og veldig lang tid før det ble ferdig.



Men...plutselig fikk vi litt tid og arbeidslyst.
Jippi!
Sååå...jeg ryddet rommet og rev ut det gamle teppet,
min bedre halvdel rev ned takplater og isolasjon,
taket ble tettet og...



...panel kom opp på tak og vegger.



Jeg tok fram malekost og maling -
og satte i gang.



Tak, vegger og gulv ble malt hvitt.
Jeg skulle gjerne beholdt blåfargen på gulvet,
men gulvet var så ødelagt og slitt -
at jeg bestemte meg for å male det.
Men...det kan hende det blir blått igjen.



Jeg har fortsatt noen strøk igjen,
men...måtte bare sjekke hvordan rommet ble med
bitte litt møbler og blå detaljer ;-)
(Klarte ikke å vente...hi..hi...
Noen som kjenner seg igjen?)



For...rommet skal fortsatt hete "Blårommet" -
selv om grunnfargen er hvit ;-)



Jeg er usikker på om jeg skal male gulvet blått,
en fondvegg blå -
eller om jeg skal beholde rommet helt hvitt -
og innrede med blått...
Hmmm!



Det er ikke store rommet,
men det blir nok noen runder
med ommøblering og "stæsjing"
før rommet blir helt ferdig.
Og...det er jo det som er gøy!



Men...før jeg kan begynne med det -
må tak og vegger males en gang til...
Og...jeg vet ikke helt når det blir,
men...håper dere har lyst til å se resultatet når
Blårommet en gang blir ferdig...?

Ha en fantastisk søndag!
Jeg ser fram til å "besøke" dere i kveld ;-)


10 kommentarer:

  1. Hei vennen:)
    Så utrolig flott det ble:) virkelig vakkert, lyst og nydelig:)
    Det kan du være kjempe fornøyd med:)
    Ha en strålende søndag for i dag skinner solen:)

    Klem Merete

    SvarSlett
  2. Så hyggelig rom, stor forandring.. Jeg ville nok ha malt golvet i en lignende blåfarge av det som var der. Fikk et helt annet uttrykk, nå ble rommet veldig sterilt, men fint.

    SvarSlett
  3. så nydelig rommet ble. hihi, ja kjenner meg igjen når det kommer til å innrede uferdige rom fordi at man rett og slett ikke klarer å vente;) det var synd med blåfargen på gulvet, men rommet ble jo veldig yndig og nydelig i hvitt med blå detaljer. er jo lettere å bytte stil/interiør hvis man bare kan bytte ut fargerike detaljer. så tror kanskje ikke jeg ville malt noe blått;) fin søndag til deg;)

    SvarSlett
  4. Hei søte deg:)
    Så utruligt flott det blei,eg synest det er så fint med malt panel og i kvitt er det jo veldig fint,så godt å få gjort det,avogtil er det et ork å begynne med ting men når ein ser resultatet så blir ein jo såå glad:)
    Litt dumt med gulvet for blått er jo så fint,men med blå detaljer blei det jo så fint der inne:)
    Kor stort er Halvardhuset?

    Finfin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Så flott det ble!! Å så så effektive dere har vært.
    Rommet ble veldig lekkert som hel-hvitt, men jeg forstår du savner blåfargen på gulvet. Jeg tror jeg hadde beholdt det hvitt, men innredet med blått, og kanskje en fillerye i blåtoner på gulvet... Men det er jo så vanskelig å si, når en ikke er i rommet å ser det selv.... Jeg er uansett helt sikker på at du finner en nydelig løsning, og jeg gleder meg til å se det ferdig!
    Kos deg med møblering og stæsjing!!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  6. Så vakkert! Så "rent" og flott rommet ble hvitt. Nydelige ting du har der også. Kos deg masse med interiørdelen. Gleder meg til å se.

    SvarSlett
  7. Hei vennen :)

    Så kjempeflinke dere har vært :) Og for et flott resultat det ble :) Jeg er så glad i mitt hvite gulv (endelig ;)) så jeg hadde nok beholdt det hvitt og pyntet med blå detaljer :) Som Titti nevnte, ei blå fillerye, det hørtes veldig fint ut :)
    Prøv deg frem du, fine vennen, for du gjør det alltid så utrolig koselig :) Så fint du har pyntet der nå, skjønner veldig godt at du ikke klarte å vente lenger ;)

    Ha en kjempefin søndagskveld og spennende ny uke :)
    Klemmer og koser Lisa :)

    SvarSlett
  8. NOE så nydelig.....!
    Og det vil jeg bare si med en gang - ikke del det lille rommet opp med fondvegg...Stemningene her er magisk.La de små overgangene bli det som facinerer...Å; så godt jeg likte dette:)

    TAKK for deilig inspirasjon!
    Klem fra anne.

    SvarSlett
  9. Synes du har klart å få til ett veldig fint blårom bare ved å innrede med blå detaljer, så jeg ville nok holdt meg til det. Og heller malt gulvet lyseblått seinere hvis jeg hadde følt for forandring.
    Uansett hva du gjør vil det nok bli lekkert og delikat! :)

    Klem

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar så jeg vet at du har tittet innom ;-)
Hvis du ikke har blogg - kan du velge "anonym".