lørdag 11. juni 2011

Velkommen inn i Halvardhuset

Jeg skrev i et tidligere innlegg,
at jeg hadde vært så heldig å ikke bare
finne ett - men to! "nye" skap i Sverige.
Jippi!
Nå har det andre skapet kommet på plass
i Halvardhuset (sommerhuset).


Jeg liker så godt denne typen skap ;-)



Sommerhuset blir kalt Halvardhuset -
etter min morfar -
som jeg dessverre aldri rakk å treffe.
Han døde bare noen få dager før jeg ble født.
Jeg synes det er veldig hyggelig at folk på stedet
fortsatt kaller det for "Halvardhuset" -
selv nå - 40 år senere.
Jeg synes navnet er kjempesøtt,
og jeg tror min kjære mamma setter stor pris
på at huset fortsatt er oppkalt etter hennes far.



På gulvet står en kurv fra Coop (i Sverige)
og et pledd i pastellfarger fra Kremmerhuset.



Dette er skapet før det ble malt.



Synes det har fine utskjæringer -
både på toppen og på sidene.



På nøkkelen har jeg hengt en liten, perlebesatt engel.



På toppen av skapet har jeg
satt to gamle kofferter.
Begge koffertene har vært med på
mange reiser rundt om i Europa
sammen med mine kjære foreldre.
De er fine til oppbevaring av ting jeg ikke bruker så ofte.


I gangen har jeg hengt dette hjertet i sink.
Det er egentlig en adventskalender,
og det har 24 små kroker.
Men...jeg synes det passer å ha det fremme året rundt -
så jeg har valgt å henge nøkler på det ;-)

Her har det regnet i dag,
men nå er det endelig opphold -
så da får man benytte sjansen
til å ta en tur ut.

Ha en super pinseaften!




7 kommentarer:

  1. Oj, så vackert skåp.
    Blev så fint som vitt.
    Ha en bra vecka....
    kram ullamaria

    SvarSlett
  2. Skapet ditt var bare nydelig..Heldige deg! Ønsker deg en fin Pinsehelg:)

    SvarSlett
  3. Sånne skaper er fantastisk nydelige! Heldig du er som har funnet flere:) Jeg likte kjempegodt adventskalenderen i sink som du bruker til nøkler, kjempesøtt:)

    Ha en fortsatt fin pinsehelg,
    klem Jennifer

    SvarSlett
  4. ååååh, skapet er nydelig!!! heldig du er som eier det!!

    klem beate

    SvarSlett
  5. Så fint skap, og med nydelige detaljer!! :)

    Tusen takk for hyggelig kommentar på stue-inlegget mitt!!!!

    Ha en super kveld!

    Hilsen fra Kathrine!

    SvarSlett
  6. Kjempe fint skap!! :)

    Ha en fin kveld!
    -Mari

    SvarSlett
  7. Jag vill också ha ett skåp som slukar massa saker! Fint!
    Kram Jessika

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar så jeg vet at du har tittet innom ;-)
Hvis du ikke har blogg - kan du velge "anonym".