tirsdag 21. september 2010

Kontoret

Dette rommet ble brukt som gjesterom - og roterom før.
Det er fortsatt et roterom,
men nå er gjestesenga byttet ut med skrivebord.


Skrivebordet var først i furu, så ble det beiset brunt -
før det ble hvitt.


Ting og tang på skrivebordet.



Her har jeg rammet inn noen gamle noter.



En liten sittekrok i det ene hjørnet på kontoret.



Et par hvite bluser.
Hvorfor gjemme dem bort i et skap -
når de kan dekorere en vegg?



Hjerter, perler og kremmerhus.



Et gammelt vindu står til pynt i kroken.
Noen hjerter er brukt som ekstra dekor.



Hmmm....sånn så skrivebordet ut når det var beiset.
Uff, jeg orker nesten ikke å se på det.
Er det mulig?


Synes det ble mye bedre hvitt.

Og helt til slutt....


Dette er et bilde av gjesterommet før det ble kontor.
Den gangen ville jeg at alle møbler skulle være trehvite -
og alt tilbehør rosa.

Ikke så aller verst, eller...?
Selv om jeg fortsatt holder en knapp på hvitt ;-)


14 kommentarer:

  1. Herleg kontor du har fått deg! Pulten vart masse finare i kvitt!
    Flotte bilete og vakre ting du har til utstilling.
    Gjesterommet såg vel ikkje så verst ut det heller, men det vart utruleg masse flottare no! :-)
    Klems

    SvarSlett
  2. Kjempefint ble det! Helt utroli hva hvitmaling kan gjøre. Hos meg har og alle brune møbler blitt hvite, kun spisebordet igjen som skal under penselen i løpet av høsten (tror jeg... er pittelitt lei maling nå...).

    Åh, så bra at du fikk endret bloggnavnet mitt :) Håper bare alle gjør det samme. Det kunne vel ikke bli annet enn Mattisheimen, vel. Synes og det navnet er koselig, og så ligger det så mye familiehistorie bak det. Det gjør det ekstra spesielt.

    Ha en fin kveld!

    Renate

    SvarSlett
  3. Forresten - herlige ting du har på kontoret ditt! Likte spesielt det gamle vinduet.

    Renate

    SvarSlett
  4. Såååå mange fine ting:) ALT var nydelig:):) Du er jamen heldig du!! Kjempefine ting:):)

    Stooor klem:)

    SvarSlett
  5. Så fint du har fått det! Pulten ble kjempefin i hvitt, men jeg syns faktisk ikke den var så verst når den var mørkebrun heller ;) Men en mørkebrun pult blir jo kanskje litt kræsj ;)
    Det notebildet var kjempefint, det kan godt hende at jeg prøver meg på det samme :)

    Ha en fortsatt flott uke!
    Klem fra Kari :)

    SvarSlett
  6. Så fint du har det hjemme hos deg, og lyst og koselig! Synes skrivebordet ble kjempeflott i hvitt, stor forskjell. Jeg har akkurat malt et skap som var brunbeiset, puh, litt av en jobb;-)

    Så lurt å ramme inn de notearkene, det er en ide jeg skal notere meg! Og heldige du som fikk den flotte plansjen nedenfor her av venninnen din!

    TAkk for titten inne hos deg, kommer snart igjen;-)

    SvarSlett
  7. Det der ble jo utrolig fint! Lyst og koselig hos deg:) Skrivebordet ble veldig fint i hvitt! Kunne godt tenke oss å sitte i den kroken en liten stund:)

    Ja.. det er veldig kjedelig å være syk.. takk for tipset:) det skal vi prøve ut!! Er inne her en liten stund, kommenterer på noen blogger. Innlegg kommer senere om bena holder oss oppe:)

    Stor klem!

    SvarSlett
  8. Så enig med deg i at en hvit bluse pynter opp :)

    SvarSlett
  9. Hei!

    Takk for koselig melding inne hos meg :)
    Den sittekroken din var herlig :)

    Jeg driver også å prøver å utrydde det trehvite hos meg :) Eller det er ikke helt sant for veggene i huset er lutet og er trehvite. Det trives jeg med og synes er kjempefint, men MØBLENE!!! Aff... Hehe... dagens utblåsning ;)
    Ha en finfin dag!
    Klem Anette :)

    SvarSlett
  10. Ja, vi er veldig glad for at vi har den ovnen:) selv om den ikke er så veldig stor, varmen den utrolig bra!!:) Noe av det beste vi vet er å sitte foran ovnen, å lese en god bok mens vi hører regnet plaske ned utenfor!! Da vet vi at vi har det godt og varmt inne:)

    Ønsker deg en god kveld!
    Stooor klem:)

    SvarSlett
  11. Hei :)
    Så hyggelig at du fant bloggen min sånn at jeg fant din - har lagt meg til som følger også, syns bloggen din var koselig!
    Så flott skrivebordet ble i hvitt forresten.
    Ønsker deg en god helg!
    klem fra Bekka

    SvarSlett
  12. Lekkert og innbyydende kontor. Ganske stor forskjell fra mørk til hvitt ja. Helt klart. Masse spennende og flott ellers å titte på også.

    God helg;).

    Klem fra Marilinn

    SvarSlett
  13. Kjempelekkert ble det....
    ha en fin dag
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  14. Oj, dette var også store forandringer! :o) Det var faktisk veldig fint det siste bildet også, selvom jeg har furu heeelt oppi halsen! :o) En som klarer å få furu til å bli såå fint, er jaggu flink altså!

    Nyydelige detaljer og flotte bilder!

    Ha en fin lørdag videre!
    Klem Jenny

    SvarSlett

Det er veldig hyggelig hvis du vil legge igjen en kommentar så jeg vet at du har tittet innom ;-)
Hvis du ikke har blogg - kan du velge "anonym".